Spørsmål og svar

Lurer du på noe? Her finner du de oftest stilte spørsmålene.

Er det noen fraktkostnader knyttet til abonnementet?

Frakt på bladene er inkludert i prisen. Det vil ikke tilkomme ekstrakostnader for frakt av bladet du abonnerer på. Fraktkostnad for premien er en engangskostnad. Kostnaden avhenger av premiens vekt/størrelse, og varierer fra 0-49 kr.


Hvorfor mottar jeg purring på en faktura jeg har betalt?

Det hender at vi ikke mottar beskjed om innbetalt beløp før etter at vi har sendt purring. Har du betalt den første giroen du fikk, kan du bare kaste purringen du har mottatt.


Hvordan stopper jeg mitt abonnement?

Du kan si opp abonnementet på telefon, e-post eller brev. Kontaktinfo finner du under KONTAKT OSS i menyen. Du trenger ingen spesiell grunn til å si opp abonnementet. Det er ingen bilndingstid, men det er forhåndsbetaling på alle abonnement. Dermed betaler du for hele perioden når abonnementet starter. Det tilbys ingen refusjon for forhåndsbetalte blader. Abonnementet løper automatisk videre dersom du ikke stopper det etter utløpstiden. Dersom du ikke stopper abonnementet vil du motta en ny faktura hvor du betaler beløpet for neste periode. Dersom du ønsker å angre på et kjøp foretatt på Bladkiosken eller Serie, er det angrerettsloven som regulerer kjøper og selgers rettigheter og plikter.


Hvorfor får jeg ikke bladene mine på samme dag ved hver utgivelse?

Bladene distribueres for det meste med Posten. Derfor kan leveringsdagen variere litt fra utgave til utgave, ut i fra Postens kapasitet. Uansett skal bladet i de aller fleste tilfeller komme frem til deg før det ligger i salg i butikken.


Hvorfor er det ikke velkomstgave med et gaveabonnement?

Et gaveabonnement koster mer i drift enn et vanlig abonnement fordi betaler og mottaker ikke er samme person. Derfor er de aller fleste gaveabonnement uten gave.


Hva gjør jeg hvis jeg ønsker et abonnement eller gaveabonnement til utlandet?

Priser på frakt til utlandet varierer avhengig av hvor i verden bladet skal sendes. For priser og/eller bestilling kan du kontakte oss pr telefon, e-post eller brev. Kontaktinfo finner du under KONTAKT OSS i menyen.


Hvorfor stopper ikke abonnementet når jeg ikke betaler første giro?

I betingelsene når du takker ja til et abonnement, så det at abonnementet løper til oppsigelse. Det vil si at du må kontakte oss hvis du ønsker å si opp abonnementet. Hører vi ikke noe fra deg, fortsetter du å motta blader og fakturaer.


Kan jeg få utsatt betalingen?

Ta kontakt med oss på telefon, e-post eller brev så hjelper vi deg. Kontaktinfo finner du under KONTAKT OSS i menyen.